Biznes odzieżowy to wdzięczny temat pod warunkiem, że ma się dobry biznesplan, doświadczenie i odpowiednią wiedzę do prowadzenia biznesu. Najważniejszym etapem podczas planowania strategii biznesowej jest wybór odpowiednio dobrego pomysłu celującego do właściwej grupy docelowej. W praktyce oznacza to odnalezienie intratnej niszy.
Całkiem nowym markom nie jest łatwo przebić się na konkurencyjnym rynku. Zatem zanim otworzy się przedsiębiorstwo odzieżowe, warto zorientować się dobrze w danej branży. Jakiego sklepu nie ma w okolicy? Może odzieży dla kobiet w ciąży, dzieci lub dla skate’ów? Jeśli dobrze trafisz w niszę, następnym krokiem będzie rozbudowa asortymentu i docieranie do większej grupy odbiorców. Ale na początku – nisza.
Jak zmniejszyć ryzyko niepowodzenia? To nie takie trudne. Zamiast samemu, bez odpowiednich kompetencji, wiedzy czy doświadczenia, pocić się nad biznesplanem, kosztorysem i warunkami współpracy z dostawcami – warto zastanowić się nad gotowym rozwiązaniem. Podsuwa je model franczyzy. Franczyzodawca oferuje gotowe rozwiązania, umowy z dostawcami, plany promocji, a przede wszystkim znaną i lubianą markę.
Franczyza odzież to gotowy schemat do wdrożenia. Warto zastanowić się, czy nie lepiej będzie zastosować go niż ryzykować własnym pomysłem. Pomysł na biznes odzieżowy dobrze jest poprzedzić też analizą konkurencji, a także analizą SWOT (silnych i słabych stron), która oparta jest na wskazaniu wszelkich szans, ale również zagrożeń potencjalnego biznesu. Określa się w niej także słabości pomysłu i jego atuty.
Poza analizą należy też stworzyć koncepcję i oszacować koszty jej wdrożenia. Aby ocenić koszty trzeba je najpierw dokładnie poznać, a rozeznanie w cenach wszelkich materiałów, sprzętów, wyposażenia lokalu czy elementów wykończeniowych jest konieczne i bardzo czasochłonne. Decydując się na franczyzę wszystkie te kroki ma się podane na tacy. Dlatego jest to propozycja na pewno warta rozważenia, bo oszczędzająca stresów, czasu i energii.