Aby dać się zauważyć potencjalnym klientom, należy posiadać charakterystyczny element identyfikujący jednoznacznie przedsiębiorstwo. Obok komunikacji wizualnej – schematów kolorystyczny i stosowanych krojów czcionek – istotne jest przede wszystkim logo. To właśnie dzięki niemu firmy umieszczają swój rozpoznawalny ślad na wizytówkach, ulotkach, długopisach firmowych czy korespondencji i stronach internetowych. Za jego sprawą można od razu zidentyfikować daną firmę, co w dużej mierze decyduje o skorzystaniu z oferty bądź jej odrzuceniu.
W takim przypadku projektowanie logo firmy to duże wyzwanie i obciążenie, któremu mogą sprostać tylko profesjonalni graficy zajmujący się swoim fachem z największym zaangażowaniem. Znają oni różnorodne symbole, wiedzą więc jakich kształtów unikać, aby nie zrazić klientów z niektórych części świata.
Poza tym konieczne jest także rejestracja logotypu, dzięki czemu chroniony jest on przed kradzieżą i nieuprawionym wykorzystywaniem przez osoby trzecie, które czerpią korzyści kosztem swoich rywali. Ma to zapobiegać nieuczciwej konkurencji i uczciwemu rywalizowaniu o uwagę konsumentów.